خب این مبحث مربوط به GI و معماری میشه ، محل مربوط به Ambient Occlusion در موتور های Final Render و MentalRay و Vray و ARION
Vray : در ویری سه نوع AO داریم :
1 - Global AO : میتونید در تب Global Illumination بالا سمت راست اونرو فعال کنید نتیجه خوبه اما نه همیشه برای تنظیم بهتر معمولا Sampling رو رو 20 میزارن ...
2 - مپ VrayDirt : این انتخاب بهتری نسبت به قبلی ، چون سریع تر و با تنظیمات بیشتره ... میتونید در Diffuse ــه VrayMtl بذارید و استفاده کنید و تکتچر رو به
UnOcclusion Color بدید .
3 - استفاده از Ambient Light در نور های استاندارد ویری ...
Mental Ray : منتال ری هم دو روش داره :
1 - استفاده از متریال Arch&Design و قسمت SpicialEffect و Sample بر روی 256
2 - استفاده از مپ Ambient Occlusion به روش اول نمیرسه ... ولی میشه برای FastSSS و CarPaint استفاده کرد .
Final Render : در این موتور قدرتمند هم دقیقا مثل موتور منتال ری میمونه ، 2 نوعه ، یکی در متریال Architecture و یکی هم به صورت مپ
ARION : در اریون باید کل صحنه به صورت جداگانه با دکمه های کانال که در سمت چپ صحنه قرار دارند گرفته بشه و با حالت Multiply روی عکس اصلی Blend بشه ...
موفق باشید